måndag 19 april 2010

En jubellördag

I lördags morse vaknade många Glödare tidigt, tidigt. För min del började hjärnan snurra redan vid halv sex. Blir det fullsatt, kommer jag komma ihåg texten på Downtown och hur får jag fast myggan när jag har klänning på mig? Ja, frågorna var många och spänningen stor. Smög upp tyst för att inte väcka Åsa som sov i sängen bredvid. Tassade iväg till vår älskade frisör - Maria (tack för all tid du lägger ner på att fixa till oss). Hon ordnade till en svinrygg, vilket ju passade alldeles utmärkt till Grease-inslaget (ha ha ha....) Därefter åts en god frukost och sedan åkte vi till Närlundahallen och körde ett genrep. Klockan 15 var det så dags för den första konserten. Sedan rullade dagen på och en sak är säker, vi hade sååå kul! Man kan inte ha annat i detta sällskap. Under pausarna passade vi på att snacka, fika, byta kläder, beställa pizza och fundera ut mycket kloka citat. Sista konserten avslutades kvart över tio och då var det trötta, men glada tjejer som packade ihop. Det var en fantastisk helg! Stort tack till Askersunds manskör som bjöd in oss och till alla andra medverkande.





5 kommentarer:

  1. jepp, bara å hålla med, vi i manskören tyckte det var kanon att ha er med.

    SvaraRadera
  2. Ja vilken kalashelg, och fantastiskt rolig konsert! Glödande Manskör och Evert, vilken bra idé!!! :) Tack alla män!! ett särskilt tack till Förstabasarna för "drömmen om Glöd" ;)

    SvaraRadera
  3. Tydligen har min kommentar inte kommit med. Jag satt i publiken under den första konserten och bara njöt av ert framträdande. Kunde ha suttit där hur länge som helst. Vilka röster, vilken glädje! Tack för den nostalgitrippen.

    SvaraRadera
  4. Maggan!! Vad roligt att höra!! :) Du är så välkommen till Gällersta forngård på Midsommarafton, då blir det mera 60-tal! :)

    SvaraRadera