torsdag 23 september 2010

Måndag sedan tjopp...

...och så är det fredag. Vad är det som händer egentligen ?
Varför är det så att en vecka på sommaren kan kännas oändligt lång medan samma tidsperiod nu känns som ett knäpp med fingrarna. Mörkret, säger en del. Att jobbet och alla aktiviteter kört igång med en rasande fart och på något sätt stjäl alla välbehövliga lugna minuter som tidigare fanns, menar andra.

Personligen tycker jag att det är både spännande och skrämmande att ryckas med i virrvarret. Förr tyckte jag det var kanon med världens drag och körde alla mina motorer på högvarv. Nu lite klokare, jobbar jag hela tiden på att hitta små "oaser i tiden" för att ladda upp batterierna också. Inte bara köra slut.
Det är också så vi jobbar i kören, har jag tänkt på.
Lyssnar av hur "hela körkroppen" mår. Vad orkar vi ? Vad vill vi ?
Mår några inte bra så blir helheten därefter.
Nu har vi därför ett lugnare år och kommer inte börja repa jul förrän nu i oktober.
Det är faktiskt så att jag börjar längta lite till julrepertoaren.
Magiskt, speciellt och högtidligt, är det att få stå där och sjunga "O helga natt"och "Halleluja". Sedan är mina personliga favoriter våra upptempolåtar såsom "glittra", "This christmas" och "I want you for christmas". Eller är det kanske blandningen som gör det hela så roligt ? Ja, så är det nog.
4 oktober då kickstartar vi julen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar