torsdag 24 juni 2010

Min sommarönskan


Nu står naturen klädd i sin allra vackraste skrud
och vi gläds
åt att få fira midsommar ihop
få sjunga och spela
få vara tillsammans
och sprida vår musik till andra

Ikväll när jag plockar blommorna till min dotters krans
tänker jag samtidigt på alla mammor och pappor som kanske firar på ett sjukhus
jag tänker på alla barn, små och stora, som helt plötsligt
och utan att förstå varför
blivit sjuka
Jag tänker på alla syskon som är ledsna och oroliga
och som ofta får komma i andra hand
för att det sjuka syskonet tar all plats och tid
Alla ni som kämpar för livet med ork ni inte visste att ni hade
Känn att vi är många som är med er
Och i morgon kväll på midsommarafton sjunger vi från hjärtat för er

2 kommentarer:

  1. 725 miljoner kr i sin kassa.
    Det har Barncancerfonden.
    Räcker inte det?

    SvaraRadera
  2. Det tror jag inte, forskning är dyrt.

    SvaraRadera