måndag 7 juni 2010

Stort mål i sikte



Det skulle kunna vara mitt eller ditt barn som drabbas.
Det skulle kunna vara du som är mamma eller pappa till ett svårt sjukt barn.
Tänk tanken - och du känner genast hur du får ont i magen.

Varje år får cirka 300 barn i Sverige cancer.
Tack vare barncancerforskningen överlever 3 av 4 barn sin sjukdom.
Vi i kören Glöd har sedan 1998 jobbat med musikalisk kraft för att bidra till att forskningen kan fortsätta.
Vi ger oss inte, vi vill vara med och se målet uppfyllas: inga barn ska behöva dö i cancer.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag vill bara tala om att jag var med på Barncancerfondens möte där ni sjöng. Ni var helt otroligt härliga! Min tonåriga son har precis avslutat sin jobbiga cancerbehandling och att såna som ni finns som inte personligen är drabbade men vill göra nåt gott, det värmer otroligt mycket! Jag köpte skivan och nu är den på i bilen hela tiden. Tyckte speciellt mycket om "Gröna små äpplen"
    Kramar till er allihopa

    SvaraRadera