söndag 6 februari 2011

Man anar vår....

visst?!!

Häromdagen varnade jag för halkan och uppmanade att brodda på.. (och det håller jag fast vid, behåll dem på ett tag till!! )

Idag vill jag å det bestämdaste uppmana er alla att hålla koll på var ni sätter fötterna, vad som kommer in i hemmet eller bilen under era egna och ev familjemedlemmars fötter, tassar, klövar (minigris??!)...
Finns det något säkrare tecken på annalkande vår än när man sätter sig i bilen, värmen går igång och odören av hundlort sprider sig... (försöker tänka positivt varje gång -AAaaaah, Ääääntligen Våååår!!!!)

..det som göms i snö kommer fram i tö, helt enkelt.. ;)

Vårkänning ja,..jag gick tidigare idag förbi drivan av pulkor, bobbar, stjärtlappar och skidor och fick hejda mig från att plocka undan dem.
Man glömmer gärna att det fortfarande är början av februari, när fåglarna börjat kvittra, solen värmer gott och eftermiddagarna börjar bli riktigt långa...
Det är ju ändå ännu ett par dec snö kvar i trädgården.. jodå, här i skogskanten ligger det kvar framåt maj om det vill sig illa/väl ..beroende på hur man ser på saken.. :)

Imorgon har vi glödande övning med bandet, denna underbara kvartett av fantastiskt musikaliska och trivsamma män!!
Ser fram emot!!! :)

En skön början på en ny allatiders vecka önskas!!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar