torsdag 6 maj 2010

Hemliga vänner...

Idag damp det ner ett brev i lådan. Ett bulligt kuvert med tejp och dubbla frimärken.
Till mig? Iver i fingrarna, hjärtat tog ett glädjeskutt.
I kuvertet låg ett vackert kort och en liten present, en lyckobringare, problemlösare skulle jag kalla det. Jag säger inte vad det var, men det gjorde mig varm i hjärtat. Och jag tror att det finns några läsare som kanske känner till mer om detta. Tack!

Tänk vad de små tingen gör. De små gesterna är så värdefulla. Någon har tänkt på just mig. Lycka är ha såna vänner!

Ibland får man en blinkning från oväntat håll och känslan av att allt kan lösa sig växer. En slags glädje-lycka-äkthets-värme-pust som som sveper över en i ett ögonblick. Så känns det också att vara ute och spela med Glöd. Mening, glädje och energi....känslor vi ständigt behöver mer av i våra liv, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar