söndag 4 juli 2010

Romantiskt kanske med väldigt opraktiskt


Jag tror det var Sofia och jag som diskuterade glädjen i att ha en egen trädgård.
Att gå därhemma och påta i lugn och ro. Så, vattna, rensa och njuta av allt som växer och blommar. Minns att vi också båda två tänkt likadant. Att man går i trädgården, iförd klänning och allt är sådär romantiskt och perfekt som det ofta bara är just i tanken.
Idag fick jag iallafall för mig att prova. Det var dags för trimmning av kanter. Så iförd stövlar, keps och just klänning satte jag igång.
Jag kan lova er att det var allt annat än romantiskt.
Visserligen var det nog det svalaste jag kunde haft på mig, en varm dag som denna. Men ack så opraktiskt. Jag blev biten av bromsar både högt och lågt och den söta klänningen blev alldeles nedskvätt av gräs.
De som känner mig vet att bromsbett är bland det värsta jag vet. Jag är allergisk och får alltid stora böldliknande bulor som sitter kvar jättelänge och kliar mer än lovligt mycket.

Slutsats: trimmning av trädgård är kul, men utföres med förstånd och icke i klänning.

1 kommentar: