tisdag 5 oktober 2010

Aldrig mer vill jag missa

hela två stycken övningar i rad, för det går sanna mina ord inte obemärkt förbi.

Som ni då kan förstå följer härmed inga bilder från gårdagens övning hos Åsa, eftersom månadens bloggare inte var närvarande..
Men oooh som jag tänkte på mina älskade Glöd-systrar...-och längtade!
Alltemedan jag försökte fokusera på mina kalkyler och täckningsbidrag inför dagens tenta, nynnade jag julsånger och var fikasugen.
..och undrade och sörjde -och bävade över- vad jag gick miste om!!!
Det var ju dessutom självaste kanelbullens dag och allt....



Detta sammelsurium av tankar och funderingar och kanelbullar och tabeller kunde bara leda till..just det, en "mardröm light"! en sån där ni vet..planet lyfter snart och jag har inte packat och vet inte var bilnycklarna är-dröm....

">

zzzzzzzzzzzzz......det är Glöd-övning.. Vi ligger på kuddar på golvet(??!!), jag i mitten.. Sofia säger något, men jag hör inte riktigt, förstår ändå att det är min solo-sång vi ska sjunga...jag letar febrilt efter noterna, alla klämmer i och sjunger för kung och fosterland. Jag hittar papperen precis innan jag ska sjunga och ..AAAAAAHHHH!!! ändring!! -den ska sjungas på engelska, och hela texten är felstavad!!
En av våra musiker petar otåligt på mig i ett (påhejande och glad förvisso, men ändå) och väser texten på svenska...

VAKNAR!!!
..och kan bara konstatera att det var ju konstigt att det var övning på kuddar på golvet och inte skarpt läge i en fullsatt kyrka med levande ljus och underbar julstämning!!

Inte att jag missar fler övningar! ;) :)

En skön Bonde söker fru premiär-onsdag önskar jag er!!! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar