lördag 16 oktober 2010

De vackra höstdagarna

löser av varandra, och den klara friska luften kompenserar mörkret..
Tiden går så fort..tex är det redan hela 3 dagar sedan vi hade ett alldeles fantastiskt rep med det oslagbara bandet!

Vilka musiker (Magnus, Clas, Anders och Anders, ni är såååååå bra!!!!!!), vilka sångerskor, vilken energi!!!! Det nästan tog emot lite att bryta för fika efter 2.5 timmars ihärdigt svängande.. eller tog emot och tog emot, kaffe och ett dignande bord av allsköns snaskigheter, viktiga samtalsämnen, spännande nyheter (!!!) och förlösande skrattsalvor tar väl inte direkt emot, men det kändes som att vi skulle kunna fortsatt en bra stund till!

Vad är det som händer, har jag frågat mig, när tonerna blir magi??
En lisa för själen är det att få vara del i magin, samhörigheten, vänskapens förbund...

Idag var jag och shoppade med min mor som är 76 år, himmel vilken utmaning det är att försöka hinna med i den kvinnans tempo, puh.
Hur som helst, när hon var i min ålder turnerade hon för fullt med "Nordlandstrion", som bestod av mor Erna, hennes syster Laila, hennes svägerska Sölvi (tre stycken pigga norska jäntor)och musikerna P-O och Bengt..
Det är skönt att prata "musikens magi" med min mor, där förstår vi varann.. och det blir så markant när vi pratar om det på väg hem från köpcentrat, där vi inte förstår varann lika mycket. Hon har alltid önskat att jag skulle vara lite mer damig, "Titta här nettan, vilken tjusig skär dress!!, den med ett par riktigt höga klackskor till!!" :)
Jag tar det så fint,( jaa, jättetjusig!! Köp den!! ) ..mycket bättre nu än när jag var i tonåren... ;) :)
Nåväl.. Tack musikens magi!! :)

Att tillsammans med människor man tycker så mycket om och har så roligt med få göra något riktigt betydelsefullt, som att samla in pengar som kan hjälpa andra, och att få dela musikens magi tillsammans med publiken, det är ren och skär glädje!

Nu lägger vi i och med bandrepet arbetet med vår nya show på hyllan för en stund för att fokusera på Rosa galan 31 oktober (boka biljetter på Ticnet!! Konserthuset Örebro 31 oktober! )
Sedan lägger vi allt krut fram till jul, på just julrepertoaren!!

En fortsatt skön helg önskar jag er!

Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar