måndag 31 augusti 2009

Mina höstfavoriter


Farväl augusti - farväl syrsor, gulmåra och ljumma dopp i uppvärmd sjö!
Välkommen mustiga september - välkommen äppleskörd, sticketröja och themys!

Jag tycker att livet i mångt och mycket handlar om energi. Om hur man samlar, behåller och återhämtar.
Var har du din energikälla?
I kärlek och musik förstås - men till vardags?

Jag listar mina energifavoriter:

Långa fikastunder med goda vänner hemma eller på café
Promenader i vilket väder som än bjuds
Joggingturer i höstdoftande skog
Bokfrossa i kvällslampans sken
Bakstunder med dotter och son
Fotmassage i soffan av välvillig äkta man
Plötsligt, trevligt småprat med främlingar på skilda ställen - t ex i affären eller på tåget

En energirik höst önskar jag er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar