söndag 23 augusti 2009

När lusten försvinner

Hur stark kraftkälla musiken än är kan det komma tillfällen i livet när det inte känns roligt.
När allt man vill är att det ska få vara tyst, lusten är borta.
Jag har upplevt det själv, efter några års intensivt musicerande i ett dansband.
När det du gillar bäst i livet tar över och blir ett jobb kan det förlora sin glans.
Det kan också vara konflikter med dina medmusikanter som suger energi.

När jag kände så, att musiken kostade mer än vad den smakade lade jag av.
Många tårar blev det - men själen fick sin stillhet. Jag kände ett inre lugn.
Efter en tid av återhämtning kom det sakta tillbaka. Pirret i magen när jag hörde en bra låt.
Jag är övertygad om att det är bra att ta en paus när kroppen ber om det. Liksom lägga sig själv i träda ett tag. Då kan det som gror så småningom växa bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar