lördag 22 augusti 2009

Tacksam


En del dagar är det tungt att stiga upp.
När molnen förmörkar solen redan från start.
Andra är det desto lättare.
Idag är en sån dag.
Jag känner mig så tacksam!
Över min underbara familj förstås, den är grunden till allt annat - min man, mina barn, mina systrar och föräldrar.
Och över alla härliga vänner som finns runtomkring, som är blommorna i mitt livs rabatt.
Och så musiken i mitt liv! Den flödar genom livet som en frisk källa att dricka ur när man är törstig. Eller som ett hav av lust att bada i.
Det är lätt att tappa bort musiken när man växer upp och blir förälder i turbosamhället. När man går i spinn i alla kvinnans roller är det lätt att lägga sina egna intressen åt sidan.
Men jag är så glad att jag har musiken, får utöva den, får ha den strömmande genom mig! För den ger mig glädje, gemenskap, kraft och livslust.
En sjungande mamma är en mycket gladare mamma - så är det bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar