söndag 2 augusti 2009

Livet är skört



Så här i den sena augustikvällen blir jag lite tagen. Sensommarens syrsor spelar i trädgården,luften är ännu ljummen men det är något, en doft, en känsla som påminner om att sommarens dagar nu är räknade.

Så är livet. Så dyrbart, så skört. Inte att ta för givet för någon av oss.
Just i år har jag blivit påmind om det. När jag satt vid min mammas sjuksäng och inte visste hur det skulle gå. När min mans arbetskamrat plötsligt fick ge upp i sin kamp mot sin sjukdom.

Cancer är en förskräcklig sjukdom. Kanske extra ofattbar när den drabbar dem som inte fått chans till ett liv, barnen. Därför samlar vi i Glöd in pengar till Barncancerfonden på våra konserter. Tänk om vi kan bidra till att något barn överlever. Då är allt vårt ideella arbete värt det.

Ska strax gå och lägga mig. Är tacksam för just den här dagen som blev så fin i mitt liv. Solen sken ännu en dag på mig och min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar