fredag 5 juni 2009

Förvisso en härlig fredag, men...

..jag kan förstå om man undrar; "-vad var det för dravel om sommar??? -det är ju svinkallt!!" Men jag insisterar, Sommaren är här!! Det är faktiskt bara bra att vädret skiftar lite, då uppskattar man den där äckelvärmen lite mer när den kommer..
Men hörni, för allt i världen, gå inte där på er sena kvällspromenad och lukta och ångra er att ni inte tog på er en varmare tröja, ta istället på er en skoteroverall!!

Här i hemmet råder spänd förväntan.. Om en timma får vi svar på halsprov, äldste sonen tros ha fått scharlakansfeber.. Han är hemskt nöjd och stolt över sina prickar, och är dessvärre oförskämt pigg för att vara sjuk.. puh...

..och så är vi förstås lite nyfikna, kommer vi att klara synen på unghingsten som skadade ögat.. jaa det ser ljust ut, kunde aldrig tro att det skulle se så bra ut så snabbt när vi just upptäckt skadan. Kunde inte med att se honom stå och tråkas i boxen, han med allt spring i benen, så eftersom ögat inte ska utsättas för ljus så tog jag en flughuva, en styv näthuva som täcker ögonen, rotade rätt på en lagom stor svart tygbit... (aha, ett par gamla mammatrosor!:)).., och nitade fast med namnlappsnitar (sydde alltså inte..)..och UT med sprallet!! Får väl aldrig fatt på den där igen..

Under eftermiddagen ska farmorn försöka tillkallas som barnvakt så jag kan åka till Myrorna, måste göra en grundlig gemomgång av utbudet där inför Glöd-Marias Let´s dance-40årsparty.. Om jag kunnat sy hade det definitivt blivit en Kitty Jutbring-klänning, gärna den med karamellen på, eller fruktsalladen :), dream on.. sönerna tittade skeptiskt på mej efter att jag gjort shorts av långbrallor med hål på knäna´..och jag kan bara hålla med, en del ska inte sy..inte alls faktiskt!!

(här letade jag ganska länge efter ett videoklipp på Kitty i godisklänning, men det fanns verkligen bara intervjuklipp med ganska vågat språk..hoppar över det.., sen hittade jag en skitfin bild på fruktklänningen som jag la in men genast tog bort pga personuppgiftslagen..ajaj. ..så neej, det blir ingen bild, det blir matlagning istället.. )

Skön eftermiddag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar