tisdag 2 juni 2009

..och där drog Juni igång med en rivstart som heter duga..

...den allra första juni för 23 år sedan stod min syster Rosa brud på Herrfallsäng, vid maken Klas sida bland gullvivor och en himla massa bröllopsgäster.. ett vackert par, en vacker dag,..jag var brudnäbb i pyjamasliknande blommig dress ( hur gick det till?? ) och hockeyfrilla...(det också??!?)

den allra första juni i år fick jag förvisso ingen svåger, men väl en skadad häst, en hutlös veterinärfaktura och en prickig febrig son...
-och fint väder som tusan var det!! :)
(Foten i kläm - Jajamensan!!!)

På måndag har vi Glöd-övning!! Väl det, det börjar kännas länge sedan!!
Det glada 60-talet är åter på tapeten.. så sanslöst kul! Jag kunde aldrig tro att jag skulle längta efter att montera lösögonfransar, tupera håret och klättra upp i högklackat!!
..eller jaa, jag skulle ju inte göra det för mig själv hemma på kammar´n men i det här fantastiska anti-skäms-sällskapet är det såååå kul!!

Ett litet råd kära kamrater och medmänniskor;
Gå inte och vänta på att sommaren ska komma!!
Den är här, här och nu, ikväll och imorgon bitti, i hetta och i ihållande tokregn.. Njut! Gå ut tidigt på morgonen, eller bara öppna fönstret och andas in morgonluften, hör göken gala, se morgondisen lätta.. Och ta en sen kvällspromenad, känn hur lugnet lägger sig, lukta!!, och ångra dig för att du inte tog på dig en lite varmare tröja...
-Det är sommar! :)

Nu mina vänner, önskar juni månads bloggare (som är jag som heter Jeanette) Er en riktigt god natt, och ni (de allra flesta troligtvis) som inte hinner läsa detta innan läggdags ikväll.. hoppas att natten var god, och att ni drömt söta drömmar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar