lördag 26 september 2009

Månadens första och enda recept

Godkväll blogg-läsare!

Sitter och kurar i hemmet, med lite levande ljus, mätt och belåten.
Sambon kommer hem sent, och då passar jag på att laga en favoriträtt från studietiden...som inte riktigt går hem hos hans smaklökar, vitlökspasta!

Spaghetti, pressad vitlök, persilja, massor med olivolja och riven ost. Halleluja!

Under de år då min inkomst var ett lån från CSN så blev detta en paradrätt, flera gånger i veckan! Tallriksmodellen fick ge vika när Plånboksmodellen drog fram...
Konstigt nog så tröttnar jag inte på denna rätt, under semestern i Grekland var jag till och med tvungen att beställa in den på restaurang, och det var minst lika gott där!

Så, med minnen från fattiga göteborgsdagar och soldränkta greklandsdagar har jag haft en riktigt mysig kväll!
Hoppas att ni har det lika bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar