måndag 21 september 2009

Sofia goes crazy!

I natt drömde jag en GLÖD-dröm!
Fast den var inte så trevlig som man kan tro :)

Vi skulle uppträda med vår 60-talsshow, det var den sista för säsongen.
Underlaget på scenen var en typ av mjuk, tjock matta. Ni vet en sån där man hade på gymnastiken i skolan; tjock-mattan. Det var jättesvårt att dansa och digga på den! Vi stod där och guppade lite, typ.

Till råga på allt upptäckte jag precis innan det var dags att gå på att jag glömt mina 60-talskläder hemma....Varpå jag inte såg någon annan råd än att uppträda i vad jag hade på mig, vilken var en lång blå kjol och en grön t-shirt.....(sen när är det mina vardagskläder?)

När jag kör "Tennessee Waltz" tänker jag att jag måste ändå ge gärnet eftersom det är sista konserten. Så jag försöker röra mig och rocka loss på mattan. Jag ramlar, men försöker göra en grej av det och stå på knäna och sjunga, lite Mick Jagger sådär :)

På första bänk satt min gamla biologilärare...

Känslan när jag vaknade var inte bra, kroppen var i smärre kaos efter att ha upplevt detta under natten!

Stressdröm? , ja det är nog riktigt. Det här med kläderna har dock hänt! En halvtimme innan konsert upptäcker jag att kläderna är hemma. Lena får kasta sig i bilen och köra mig, som tur var hade vi konserten i Örebro och inte ute på landet... Så vi kom tillbaka precis till konsertens början :)

Och vem vet, kanske det här med att rocka loss och gå ner på knä är något för det nya temat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar