söndag 17 januari 2010

Årsmöte med stor seriositet !!

Uj, vad skönt det är att vara hemma igen.
Lyckligtvis var det ju inte så kallt igår när jag hasade omkring utanför familjen Forsmans villa i Marieberg.
Hade det inte varit för den där närgångna kattuslingen så hade jag kanske kunnat få bättre bilder men såfort jag närmade mig ett fönster kom han farandes och rantade runt mina ben.
Visserligen är jag en van spion men jag tål inte just katter.
Jag får rysliga nysattacker och det hotar ju naturligtvis att avslöja hela expeditionen.
Därför for jag som en tätting mellan husets bod och fönstren.
Även om jag inte har någon sån där kamera med stora, långa objektiv så fick jag några bra bilder om jag får säga det själv.





Det visade sig att kören var mycket mer seriös än jag först trodde.
De hade möte i hela 4 timmar. Jag trodde jag skulle få kramp medan jag väntade.
Det var verksamhetsberättelser och revisionsberättalser efter varandra.
Sedan kom de in på det här året och vad jag förstod kommer det nya temat få vänta lite. De har redan såpass mycket spelningar på gång, ett stort gästspel i en grannkommun och så är det visst en Glödbebis på gång.
Alla verkade nöjda med detta och istället pratade de kring hur det nya temat skall genomföras rent pratiskt och även hur det skall packeteras och marknadsföras.
Den rara Karin Segerberg är visst tillbaka i kören och de skulle berätta om vad det nya temat innebar för henne men då fick jag sendrag i en muskel i vaden och var tvungen att massera för att inte behöva avbryta uppdraget och halta hemåt.
Premiären skulle iallafall bli i februari 2011.

Sedan fyller två av donnorna i kören 40 i år.
40 år, det är ju inte klokt. Själv är jag 73 och har inga planer på att lägga av.
Först ut är Marias granne Annika Gelin (tror jag att hon heter). Hon fyller visst den 13/2. Hon hade gjort en inbjudan till en fest och den lyckades jag ta en bild av.

Sedan fyller Malin Fornander-Söderbäck (den snygga rödhåriga) den 22/5.
Jag är extra glad att jag hörde datumen för då kan jag rapportera ifrån festerna sedan.

Ja, det är allt jag kommer ihåg för ögonblicket.
Nu går jag och vilar mig lite så kanske minnet vill hjälpa mig på traven mer senare.

/Modesty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar