söndag 31 januari 2010

My name is Modesty, agent Modesty

ja, egentligen heter jag Gunhild Svensson men jag tycker Modesty
låter mycket bättre i agentsammanhang.
Och nej, jag har inte alltid varit agent.
Det hela började faktiskt efter min pensionering.
Det är inte så dumt om du tänker efter.
Vem misstänker en gammal dam ?
Först fick jag lite harmlösa småuppdrag, förfölja äkta
män som misstänktes för otrohet, leta rätt på någons hund etc.etc.
Men det var när jag sedan löste mitt hundrade uppdrag som
jag blev kontaktad av dem och sedan har inget varit sig likt.
De ? FBI såklart.
Jag fick gå min agentutbildning på en ranch utanför Los Angeles.
Det var jag och en massa damer från olika länder.
Det är det nya sade de.
Kloka kvinnor med simultankapacitet är de perfekta agenterna, hade de räknat ut.
Inte så många skjutgalna misstag heller.

Nåja, det var egentligen inte det jag skulle berätta om.
Jag skulle informera er om att jag är färdig med uppdraget Glöd.
Idag lämnar jag över rapporten till mina uppdragsgivare.
Slutsatsen är denna:
Glöd är ett gäng glada, kloka, ärliga kvinnor med glimten i ögat och ett helg gäng rävar bakom öronen som försöker göra en god sak och ha roligt på kuppen.
Det fins inget misstänkt eller konstigt med dem.
De har också samlat in en kvarts miljon till barncancerfonden såhär långt.
Ja, det tycker jag är fantastiskt.
Jag kommer att bli ett fan från och med nu.
Ser ni någon ärtig dam i publiken som är lite vigare och lite vildare än mängden så är det jag.

Tack för den här tiden.
Over and out.
/Modesty

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar