söndag 13 december 2009

48 643:- och enorm tacksamhet


Summan av årets konserter, förutom igår i Kumla och idag i Pålsboda blev alltså
48 643:-. Skall man våga sig på en kvalificerad gissning så tror jag gårdagen inbringade ungefär 4000:- och idag törs jag hoppas på 8000:-.
Det betyder att vi totalt sett bidragit till att Barncancerfonden får dryga 60 000:- från oss i år. Även om det inte är så mycket som vi hade hoppats så känns det helt ok.
Barncancerfondens representant Anders Peterson berättade om hur han varit en av dem som fått det ofattbara beskedet att hans son fått cancer och bara skulle få leva ett halvår till. Nu slutade just denna familjetragedi lyckligt. Sonen är idag 29 år och mår bra. Men det finns fortfarande mycket att göra och alla pengar som kommer in gör skillnad.

Det känns oerhört bra att vara med och bidra till detta och på köpet ha så ofantligt roligt !

Ju mer jag tänker på gårdagskvällen desto lyckligare blir jag.
Tänk så mycket det finns att glädja sig åt. Och vara tacksam för.

Tack underbara, fantastiska glödsystrar för det vi har tillsammans.
Tack vårt suveräna, svängiga band som lyfter oss till nya höjder.
Tack alla publik som troget kommer på våra konserter och skänker pengar till Barncancerfonden.

Vet ni, den här känslan att det riktigt bubblar inombords.
Att man vill ta hela världen i famn och liksom skrika högt för att allt känns alldeles...alldeles...underbart.

Ja, den har jag nu och jag skall använda mig av den och göra så mycket jag kan för att kvällens konsert i Pålsboda kyrka både skall beröra människor och rocka fett !!!

2 kommentarer:

  1. Ann-Sophie (Pålsboda)13 december 2009 kl. 12:55

    Åh, vilken härlig konsert ni gör...man blir alldeles, glad, lycklig och berörd! Jaa, så är det! Vilken julklapp ni bjöd oss på!!
    Jag tror alla i hela kyrkan önskade att vi kunde sjunga...
    Det syns att ni har kul, fortsätt med det!
    Det var min första konsert med Glöd, men absolut inte den sista! GOD JUL på er!

    Annika; vi kanske syns i skidspåret igen...

    SvaraRadera
  2. Jag håller med om att känslan efter en sådan här fantastisk helg gör en lycklig.
    Mer Glöd åt folket!

    Maria

    SvaraRadera