fredag 18 december 2009

Logstor glöder !


Så var det dags för oss att ha en företagsspelning.
Logstor skulle ha julfest och ville ha underhållning av Glöd (en av våra medlemmars mor jobbar där).
Vi har tidigare tagit oss an mindre spelningar med blandat resultat och därför var vi lite nervösa igår.
Men som stöd hade vi ju bandet.
Tyvärr utan trummis då Clas tyvärr hade förhinder.
Det visade sig sedan att även vår fantastiske gitarrist Jörgen åkt på en elak magsjuka i sista sekunden.
Hmmm...vad gör vi då ?
Jo vi enades om att gasa ännu mer.

Undertecknad hade fått låna en speciell "låda" att spela trumma på.
Det heter nå´t speciellt som jag inte kommer på nu.
Tidsoptismist som jag är hade jag tänkt öva flera kvällar på "lådan".
Nu kom det lite annat normalt liv mellan mig och övningarna så jag var mer än lovligt nervös när det visade sig att vi skulle få klara oss även utan gitarrist.

Nu behöver vi inte vara oroliga för mindre spelningar mer för attans vad bra det gick ! Anders, jag och Magnus rockade fett och lådan och jag är nya polare.
Brudarna körde loss och publiken var med på noterna.
Flera grät på "Halleluja" och hela rader gungade med på "Bella Notte".
Vilken publik ! Fantastiskt !
Och vilket sätt att avsluta årets julkonseter på.

Nu blir det glödlov men vi håller givetvis kontakten på mail fran till årsmötet.
Annars dör vi av glödabstinens.

Kolla senare ikväll för att se vilken fin julgåva en av körmedlemmarna överaskade oss med igår...

Cliffhanger, jo jag tackar ja !

1 kommentar:

  1. Jaa,vilken kväll.Ni var helt underbara!!!
    Vilken fantastisk utstrålning ni har.
    Köpte CD-skivan med 60-tals låtar.

    SvaraRadera