måndag 7 december 2009

Hes som en kamel


Ja, jag är verkligen superhes. Sängkammarröst x 14 liksom.
Det har blivit mycket sång och mycket för lite sömn på sistone. Då sätter det sig på min röst, alltid. Efter att ha plöjt hemsida efter hemsida inser jag att det bästa botemedlet är TYSTNAD. Hmmm.....
Låter enkelt, men de som känner mig vet att det är i det närmaste en omöjlighet.
Man får visst inte harkla sig heller, det blir det värre av.
Har ni någon gång försökt hela tiden att inte göra något visst. Helt plötsligt är det som om det enda man vill göra är just det man inte får. Åhhhh... Harkel.
The harklefrustration is spreading quickly in Vallersta.
Nåja. Jag får gå upp på övervåningen och öva pantomim på mina barn.
"Kom nu, Nu är det sängdags. Först skall vi bara duscha och borsta tänderna."
He, he Det här blir kul. Jag blir expert på kroppsspråk innan veckan är slut.

(Till alla kamelälskare: rubriken skall på intet sätt tolkas som
nedlåtande för ovan nämnda djur. )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar