måndag 14 december 2009

Hög och beroende


Efter såhär många dagar tillsammans med superglada, galna, klipska och musikaliska glödvänner är jag helt beroende.
Jag längtar redan till torsdag då vi har ett företagsgig i Örebro.
Då får vi ses igen !
Jag har också börjat oroa mig för det långa lovet som börjar efter den spelningen. Då kommer vi inte ses förrän i mitten av januari på vårt årsmöte.
Är det inte tecken på beroende så säg ?

När jag umgås med Glöd känner jag mig hög på livet.
Hög på alla skratt.
För jäklar vad vi skrattar när vi ses.
Och finns det något bättre än att skratta så man får ont i magen och nästan kissar på sig.




När vi står på scen tillsammans och framför någon av de starkaste låtarna t.ex Halleluja eller Koppången så händer något magiskt.
Vet inte om det syns och märks för publiken men för oss är det som om tiden står stilla och sången, stämningen och klangen lyfter oss ända till himlen och tillbaka.
Halleluja !

1 kommentar:

  1. Jag lovar att det syns.
    Har fått så mycket superlativ från de som hörde oss i helgen. Ta åt Er och sug in allt beröm. Bla. att det lyser om oss och att det märks hur kul vi har.
    Saknar även jag Er redan!

    Stor Kram

    Maria

    SvaraRadera