söndag 10 maj 2009

En raid på myrorna kan ge mycket !

Jag var på myrorna häromdagen och skulle kolla lite efter 60-tals kläder och accessoarer. Ibland har man tur och kan hitta mycket när man är där och ibland finns det inget alls. Spännande ! Denna gång var av det tursamma slaget. Nu köpte jag inget eftersom jag inte tyckte att det såg klokt ut när jag provade. Tur att pygmémodet har ändrat sig. Vad levde brudarna av på 60-talet ? Enbart skärbönor ?
Jag bjuder ändå på mig själv och visar lite bilder på de sköna klänningar jag hittade (men inte kunde ha) så ni får se vad som fanns.
Snygg väska

Coola glasögon á la 60-tal

Fina skor (tyvärr för små storlek 37)

2 klänningar jag hittade och bestämde mig för att prova

Cool blus med glittrigt tyg

Jag, i ena klänningen (hua)

Jag i andra klänningen (hualigen)

Snyggt blått tyg (se klänningen nedan)

Jättefin klänning (storlek Maria eller Lotta)

Jag provade också en klänning till Marias Le´s dance fest. Ni ser vad jag tyckte :)

2 kommentarer:

  1. Jag var på Myrorna igår och provade en jätteläcker rosa klänning med paljetter till Let's Dance-festen. Men den är ett fodral, så den passade absolut inte min kropp - rumpan blev enorm... Men kanske passar den Karin P?!

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Har någon av er några lackstövlar a la 60-tal i stl 37 ungefär som jag skulle kunna få låna på torsdag? Vår skola har 100 års jubileum och lärarna har lite fuffens för sig och 60-talet har fallit på min lott. Klänninen är löst men stövlarna saknas. Anna-Malin o Åsa har min mail.

    SvaraRadera