torsdag 28 maj 2009

Floskler

"Man kan allt man vill"
Det är insidan som räknas"
"Ingenting är omöjligt"
"Lev i nuet"
Ja...jag kan fortsätta att fylla på i raden av kloka ord om hur man skall tänka och leva. Det låter så bra alltihop och så lätt.
Men det är det inte alltid.

Stod nyss i en provhytt på bikbok och provade ett läckert grönt fodral täckt med paljetter. Kanske min outfit till "Let´s dancefesten", tänkte jag?
Kort och åtsmitande men ändå. "Det är insidan som räknas" var inte det första som dök upp när jag hade fått på mig den. Det var mer "oj, det böljar ut på fel ställen" Hmmm...

Och min gamla levnadsdevis "ingenting är omöjligt har jag ändrat till:
Ingenting är omöjligt men till vilket pris vill jag just detta ?

"Lev i nuet" och också en intressant formulering. Så svårt att göra.
Våra liv snurrar ju i ett otroligt tempo och det är skrämmande ofta tankarna är upptagna med att planera för imorgon, den där middagen, barnens aktiviteter etc .etc
Istället för att tänka på vad man gör av just detta ögonblick.
Att stanna upp och vara medveten om just nu är lätt en stund men att oftare kliva av snurren på den hållplatsen är inte lika enkelt.
Jag övar på det och det går bättre och bättre.
Faktiskt börjar farten minska.
Intressant och otroligt skönt.

Tack för mig. Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar