tisdag 26 maj 2009

Sikta mot stjärnorna

Minns ni programmet med ovan nämnda titel ?
Showen gick ut på att man skulle sjunga likt någon.
Antingen att man hade en röst som lät som någon artists eller att man härmade.
Visste ni att Annika och jag sökte dit för många år sedan ?
Vilka vi skulle likna ?
Jaa... ha, ha
Jag resonerade som såhär :
Jag vill ju helst inte komma i TV för att jag liknar någon annan.
Jag väljer någon som jag skulle vilja likna.
Hur smart är det på en skala då det är just likhet hela programmet går ut på ?
Väldigt osmart.. ha, ha
Jag valde iallafall en av mina stora favoriter, Nathalie Cole. (som jag inte låter som direkt )
Annika hade rätt strategi och valde Siv Malmkvist.
Först var det uttagning i Örebro och därifrån gick vi båda vidare till Göteborg.
Jag fick byta låt då de tyckte att jag valt en som var för okänd.
Hur det gick ?
Nja, vi blev första reserver.
Och, skall jag tillägga, ingen blev sjuk.
Men det var en bra erfarenhet och jättekul.
Bjuder här på låten jag först sjöng.
En riktig pärla med husguden Nathalie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar