onsdag 6 maj 2009

Tacksamhet och snällhet...

...är underskattat i dessa tider.
Låter fånigt kanske. Men jag kan inte låta bli att känna mig tacksam.
Var ute och åkte idag och kände just så, och det var länge sedan.
Vad vackert allting är. Grönt, blommande och vårigt doftande.
Det ger verkligen kraft.
Det är så mycket som är motigt, kravfyllt och stressande.
Rubriker som skriker katastrofbudskap och oroar.
Tycker det är mycket sjukt omkring oss också.
Följer bloggen "vimmelmamman" om Örebrotjejen som fått cancer mitt i livet.
Det var så skönt att bara få känna mig tacksam för att jag lever och har det bra.

Såg Alex Schulman på Tv igår kväll som bland annat pratade om att han även fortsatt ville vara provocerande och elak. Vad trött jag blev. Varför då ? Finns det inget viktigare karln kan lägga sin tid på ?
Det är såklart bra att ifrågasätta saker och ting.
Men därifrån till att bara provocera eller vara rent elak är det lång väg.

Nej, fram för snällhet och tacksamhet !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar