torsdag 22 oktober 2009

Ja det blir fredagsmys.....

God Morgon, God morgon alla kära läsare!!
Det är lugnet före stormen så här på morgonkvisten hemma hos oss.Alla sover än så länge men snart är morgonkaoset igång med trötta barn,alla viljor och en liten fajt om vem som ska in på toan först.Ja det blir lätt så när huset bara består av en toa.
Men det är härligt med liv oc rörelse då vet man att man lever på nåt vis.
Ja ,jag hade lite svårt att somna om efter att jag vaknat eller ja snarare hoppat till av en förfärligt hög radio som dåna i hela sovrummet.Jag nästan tror att jag har en höselskadad man till sambo,det kan inte vara bra att vakna till ett sådant skräll.Jag har läst någonstans att det är viktigt att morna sig och vakna långsamt.Ja det förstår ni ju att jag inte har gjort den här morgonen.
Men det var en bra låt...

Men vilken tur att det är fredag och en speciell helg har jag framför mig med en liten tripp till den stora staden Stockholm där jag och min döva man ska få lyssna på fantastisk musik på Göta Lejon.Vi ska nämligen på Buddy Holly med Brolle trevligt va? Ja det ska det verkligen bli...

Ja man behöver ha lite att se fram emot och då känns det alltid lite roligare så här på höstkanten.
Jag vill också passa på att påminna er alla om att ni får sova en timma längre på söndag för vi ska ju dra tillbaka klockan på söndag.
Glöm inte det!!!

Nu börjar morgonkaoset ska nämligen gå upp och väcka mina gulliga tjejor som sussar så gott.
Jag önskar er en trevlig dag och även att ni alla får lite fredagsmys till kvällen.
( ja hur lät det nu ja, ja ni förstår vad jag menar ) Med lite chips o så alltså..

Hej Svejs sålänge!!!

2 kommentarer:

  1. Vill bara tacka för att jag blir så glad av att läsa bloggen. Du skriver så roligt AnnaMalin. Ha en riktigt härlig helg med din döva man.

    Maria

    SvaraRadera
  2. Ha ha vad kul att ert hus endast består av en toalett. Kul men jag har bestämt för mig, att jag sett både kök och vardagsrum *ler snällt*. Ha en jättetrevlig helg med din döva basistman (kanske är spelandet som gjort honom döv). Måste tillstå att jag skulle föredra det andra sortens fredagsmys men lär få nöja mig med chips. /Susanne

    SvaraRadera