måndag 12 oktober 2009

Älgjakt och Glögg...


Ikväll var det Glödövning hos Åsa i det vackra och mysiga Madicken huset.Ja det var SÅ mysigt med tända ljus,clementiner och fina julsånger.Doften av glögg spred sig upp till oss på övervåningen så julstämning det fick vi minsann.
Men vi saknade Jeanette undrar om Melker har skjutit någon älg idag?? ja det får vi nog snart reda på.Vi såg iallafall en älg hemma hos Åsa men vi tyckte att den kunde få vara kvar på skärmen eftersom det var så passande att just älgjakten började idag.

Tiden går fort när man har roligt men vi hann även fika på härliga äppelbullar och en hel del annat.Vi insåg att vi faktiskt har några julsånger kvar som är nya att öva in så vi kör hårt den här veckan med Glödövningar.Nästa gång ska vi vara här hos mig.Fikat är ju en viktig del av övningen men även jag börjar bli ordningsam och håller mig till reglerna.

Ja Glöd för mig är ett ljus i höstmörkret och det är viktigt att ha något att se framemot och glädjas åt.Tillsammans så går ju allting mycket lättare och vi behöver lite glädje och sång i den kyliga och höstliga Oktoberkvällen.

1 kommentar:

  1. Åååhh, jag saknade er också!! Jag sympatiglöggade, såklart, skålade och tänkte på er och mös!! Ingen älg blev det för melker.. vi får väl se idag.., annars ska jag gå ut i ottan imorgon och fixa det! Älgmagnet som jag är :) Kramar, Janet

    SvaraRadera