fredag 16 oktober 2009

Höstglöd och en massa kärleksört.....


Ja hjälp vad en vecka går snabbt mina tjejor sa imorse innan vi for iväg
-tänk mamma det är redan fredag åh vad skönt!!
Ja och visst är det veckans bästa dag?
Idag har jag en egen, alldeles egen förmiddag här hemma innan jobbet väntar på en energifull kollega som laddat för att jobba. ja ibland är det viktigt med egen tid och lite uppladdning för att fylla på förrådet med energi och lite ork.Speciellt viktigt kanske såhär i hösttider då mörkret allt kommer fortare, ja och snart blir det ju ännu mörkare då vi ska ställa tillbaka klockan en timma.Jag tror att det faktiskt är nästa helg som det är dags.

Helgen ska fyllas med vin,nej vad skriver jag.Jag menar ju att helgen ska fyllas med härlig sång och musik och ja kanske ett glas vin möjligen till lite tacos som står på mat önskelistan för kvällen.
Söndagsövning ska det bli här och då får jag ta fram dom härligt smöriga bullarna till mina sångglada lärkor.

Ja julen kommer allt närmare oss och det är ju tur det för då känns det på nåt sätt lite ljusare med alla fina ljusstakar och stjärnor i fönstren.Ja och alla vackra och stämningsfulla julsånger som kommer att ljuda och klinga fint från kören Glöd.
För er som aldrig varit på någon av våra härliga julkonserter så kan jag bara säga att vill ni få lite extra julkänsla så måste ni absolut ta er till någon av våra konserter i år.

Ja, jag vill med den vackra kärleksörten bara önska en skön och avkopplande helg !!
Ta det lugnt och njut!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar