måndag 19 oktober 2009

Skönsång och nybryggt kaffe!!


Ja gokväll kära bloggläsare.Nu har jag försökt att göra ett inlägg i 2 dagar men tyvärr misslyckats helt.Skrev alldeles nyss ett fint och långt blogginlägg men vart det tog vägen det vet jag inte...
Nä det går bra för mig jag är nog ingen bloggare men va sjutton ska det vara så svårt!
Men nu är det iallafall tyst och stilla i huset och barnen har somnat och mannen lyser med sin frånvaro.Ja det är rätt skönt att få en stund för sig själv så nu kan ingen eller inget stoppa mig att få in det här på bloggen.

Ja tyst och lugnt var det ju inte direkt här igår.Nä då var det söndagsövning hos fröken Oktober.Huset fylldes med härliga röster och sången klinga så fint...
Sofia hon fick fart på min gamla lilla synth som jag fick av tomten när jag var en sådär 13 år så den är några år.Men Sofia hon får allt att funka och det gjorde det riktigt bra med stämmorna också.Tänk vad skulle vi göra utan våran rara och gulliga Sofia? Tänk vilket jobb hon lägger ner på våra stämmor och arrangerar våra låtar.Ja en stor stjärna får hon ...

Fikapaus blev det till slut med härligt nybryggt kaffe och smöriga kanelbullar och en massa chokladrutor, så fick vi ny energi och övade en stund till.Vi var helt överens om att tiden fram till jul går så otroligt snabbt och det är viktigt att vi tar vara på våra tillfällen.Vi hade faktiskt redan lite ideer till nästa år på låtar så ni förstår att vi brinner för det här..
Ja för er som aldrig har varit på någon av våra julkonserter så hoppas jag verkligen att ni kommer i år.Ja,jag vet att jag har sagt det förut men jag tycker det vore synd om ni skulle missa den en gång till!

Hoppas ni alla har fått en bra start på veckan och jag får se när lugnet infaller nästa gång...

1 kommentar:

  1. Härligt att det kommer lite inlägg men jobbigt att du får kämpa så. OM du lär mig sätta in linser så kan jag hjälpa dig med bloggen. Bra va. Natti natti

    SvaraRadera