lördag 3 oktober 2009

Fröken Oktober tar vid...


Härliga och mysiga Oktober är här.Kylan har redan tagit tag i våra rosiga kinder och man får en liten känsla av att julen faktiskt snart är här.
För att vara exakt så är det bara 63 dagar kvar tills Julen tar vid för kören Glöd då vi framför en fantastisk stämningsfull julkonsert i Betelkyrkan.Jag längtar...

Men det är fortfarande bara Oktober och vi får inte glömma att stanna till och njuta och tända extra mycket ljus när mörkret och kylan faller på.
Man brukar ju säga att ett gott skratt förlänger livet och vill ni förgylla höstmörkret ännu mer så kan jag varmt rekommendera att ta ett besök på Park Teatern och se Hjalmar on Örebrodway. Vilken trevlig och underhållande kväll ni kommer att få uppleva då det lovar jag.

Många glada skratt är det ju även i kören Glöd och med tanke på att inte den riktiga musikaliska körledaren infann sig vid måndagskvällens övning så gick det ganska bra ändå.Ja vi kan ju inte säga annat.Vi har ju några av oss i kören som kan ta vid och jag måste säga att man blir imponerad.Kvällens övning bestod av julens vackra sånger.Tro det eller ej men fika det blev det inte förrän efteråt som reglerna säger.Den av oss som kanske är mest fikaälskare tog inget fika alls utan tog sina tjejor hem för att natta dom.
Nä ordspråket, När katten är borta dansar råttorna på bordet det stämmer inte på oss i Glöd.Vi brinner för julen !!!

Ja på tal om det, att vi brinner för något vi gör kändes ännu mera tydligt idag när jag läste om lille Petter som kämpat för sin cancer i 4 år.
Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna.Det känns så oerhört bra att vi gör en insats för dessa barn och familjer.

Nä nu är det nog dags för lite lördagsmys och krypa upp i soffan och tända alla dom ljus som är så viktiga i mörkret.
Körsång ska det bli, jag tror visst att det är premiär ikväll för körslaget trevligt!!
För visst är det härligt med SÅNG!!

Önskar alla en mysig och skön oktober kväll!!!

2 kommentarer:

  1. Och vem är Fröken oktober nu då? Nyfiken

    SvaraRadera
  2. Ja gissa det du!!
    Någon du kanske känner allra bäst i kören Glöd
    som du nog aldrig kunde tro att hon kunde blogga också.

    SvaraRadera