tisdag 21 juli 2009

Jag gillar inte blåst!

I dag har solen skinit på oss. Underbart!
Tyvärr blåser det otroligt mycket så solbada är inget alternativ. Vad göra!
Vi åkte till ett annat shoppingcentrum än sist. Lite variation måste man ju ha. Annars måste jag säga att det mesta var sig likt. Samma butiker och lika mycket folk som sist. Vi kom hem med kassar även denna gång.
Jag höll mig dock lugn. Men barnen är ju täta så dom handlade shorts, piké’ och målardukar.
Väl hemma försökte jag tvätta en än gång i tvättmaskinen, men den var lika trasig denna gång. Det blev att tvätta för hand.
Sen hänger jag ut tvätten i blåsten. Torkställningen välter konstant och efter att lyft upp den tio gånger ger jag upp och tar in den. Det torkar bra i köket också.
Därefter blir det en god Chili con carne som är en av barnens favoriträtter. Ett gott vin och helheten blir fantastiskt. Ja, barnen dricker ju läsk förstås. Vi hinner med en glass på bryggan innan det är dags att titta och lyssna på Allsång på Skansen.
Lika härligt som det ska bli att lyssna på Magnus Carlsson, lika spännande ska det bli att höra om Lilli & Sussi kan hålla ton.
Jag tänker som vanlig avsluta en härlig dag med en avslappnande stund på spikmattan.

För er som undrar, ja jag ligger fortfarande på mattan morgon och kväll. Ja, jag tycker den är fantastisk.
Vi ses

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar