onsdag 15 juli 2009

Ni män tänker så lika!

-Glömde du skriva att han vann!? sa pappa direkt han läst bloggen.
Vadå? undrade jag.
Mannen sa exakt samma sak man med andra ord.
- Du glömde dagens viktigase händelse. Jag vann ju kexlådan!
Så nu kära läsare. Mannen vann den årtåvärda kexlådan. Han var alltså bäste spelare på minigolfen i måndags. Så var det avklarat.
Idag har vi badat. Jag har klippt syrrans familj i en skogsdunge.
När vi sen kom hem efter att varit och handlat gick alla barn samt mannen och la sig och tog det lungt. Läste lite, spelade lite spel och kollade datorn.
Själv kom jag bara innanför dörren. Där ligger nämligen köket. Tog hand om den inhandlade maten. Hängde en tvätt som jag satt på innan vi åkte. Hängde upp alla blöta badkläder och handdukar. Skalade potatis och medans den kokade passade jag på att duscha. Därefter fortsatte jag med middagen. Den yngsta sonen hjälpte till att duka och när allt var klart kom resten av familjen.
Det var fantstiskt gott med sommrig skinka, färskpotatis, melon och ruccula sallad. Till detta inlagda vitlöksklyftor, pickles och en tomat och vitlökscremefrach. jag åt så magen stod åt fyra håll.
Pang! vad jag blev trött. Nej, nu får ni ta hand om detta, sa jag och la mig på soffan. Jag somnade direkt. Det hade jag verligen förtjänat tycker jag.
Nu ska vi gå till bryggan och äta glass, munms!
Ibland har man det väldigt bra.

Kram

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar