onsdag 8 juli 2009

Livet börjar vid 40!

Min mor sa för några år seda då hon fyllt 40, att hon läst i en tidning att det var då livet började.
Det kom upp i huvudet i går då jag efter ytterligare en härlig grannkväll slappnade av på spikmattan.
Sen jag fyllde 40 för ca. tre veckor sedan har livet varit fantastiskt.
Solen har skinit. Grannarna har varit här och vi där och vi har umgåtts som bara den.
Jag har känt en blans både mentalt och med mannen. Barnen är stora och duktiga. Bortsett från tio sammandrabbningar mellan de två yngsta om dagen så är dom sams. Jag börjar komma överens med dammråttorna, och katten kommer bara in med möss två gånger per dag.
Några defekter har dock uppstått den sista tiden.
Jag har fått glasögon vilket tyder på syn-nedsättning. Jag har böld där bak coh nytillkommen astma.
Men bortser man från det tror jag på att livet börjar här och nu.
Man är tillräckligt gammal för att veta en hel del om en hel del.
Man är fortfarande så ung att man orkar det mesta och fortfarande har saker att lära.
Som i kväll tex. fick jag prova på att grilla.
Jag har inte velat göra det sen den gången för ca. 15 år sedan då jag skulle tända den nyinskaffade gasolgrilien. Jag fick inte fjutt på tändaren utan fick springa och hämta en ny. Undertiden stod gasen och läckte ut.
POFF! sa det när jag äntligen tände på och så var man två ögonbryn fattigare.
Sedan dess har både jag och mannen tyckt att han är lämpligare att grilla.
Men skam den som ger sig. Nu har jag grillat och får jag säga det själv blev det fantastiskt bra.
Nu blir det efterrätt. Jordgubbar med grädde. Mums!
Blir eventuellt ett litet uppehåll med bloggandet någon dag då jag ska fixa till den bakre deffekten i morgon. Får se hur pigg jag är efteråt.

Sommarkram

Msria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar