lördag 18 juli 2009

Tekniken är fantstisk!

Får börja med att be om ursäkt! Jag vet att jag inte skrivit på någon dag. Men nu är jag här igen.
Åkte i förrgår hem med äldsta sonen. Han hade abstinens och behövde komma hem till dator och kompisar.
Vägarna har byggts om en hel del de senaste åren och resultatet är jättebra. Men vår GPS är inte helt uppdaterad.
Tänk er att ni vet hur ni ska köra. GPSen säger något helt annat. Min hjärna fick bryt. I precis sista sekunden svänger jag av där GPsen vill. Sonen sitter bredvid och hejar på. Redan när jag svänger vet jag att det blev fel. Men OK, vi kom på den gamla vägen. Den hittar jag också. På GPSen ser jag den nya stora motorvägen som jag vill åka på. Tillslut kommer vi på den. Då börjar GPSen tjata. Gör om rutt, gör om rutt, gör om rutt. Jag blir tokig. GPSen vet inte om den nya vägen utan tror att vi är ute i ödemaken och kör. Tillsut ber den mig köra av mot Karlstad. Känns inte bra i magen. Gör än en gång om mistaget att lyda GPSen. Får ångest, kör tillbaka, ringer mannen som inte vet ett dugg mer än GPSen.
Sen tar jag dagens bästa beslut. Jag stänger av GPSen. Därefter kör jag rätt hela tiden.
Vi kommer hem hela och glada, då resan tar några timmar lagom för att coola ner.

På återseende
Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar