söndag 5 juli 2009

Gannfesten!

Vaknar upp och inandas sval härlig lulft.
Efter gårdagens urladdning blev det en lättare luft att andas. Kan behövas i dag för vissa som var på fest igår.
Urladdningen kom straxt före grannfesten. Vi höll som bäst på med förberedelser som dukning och förflyttning av bord och parasoller när det brakade lös och himlen öppnade sig. Partytältet höll på att bryta samman, men mannen har snabba reflexer så han hann i sists sekunden lyfta upp coh tömma bort allt vatten. Efter avtorkning så var det nästan som nytt igen.

Jag lyckades få ett blodsockerfall ungefär samtidigt. Bev illamående ch fick frossa samt huvudveärk. Vad göra? Spikmattan förstås. Jag la mig på spikmattan i 15 minuter och även om jag inte var i toppform så mådde jag något bättre.
Sen kom grannarna en efter en. Med medhavt kött och vin att dricka till. Kvällen artade sig bra med grillning och samspråk. Middagen avslutades med en underbar marängtårta som gatans efterättsexpert Annika hade gjort. Jag är faktiskt inte så mycket för desserter men åt två STORA bitar. Det gjorde susen mot blodsockerfallet. Kände mig därefter fullständigt balanserad. Sen var det ju fotbollsmatchen.!
Det blev en tuff match utan regler med inställningen att spöa skiten ur ungarna.
Dom vann med 11-10. Men nästa år då!!!!!!!!!!

Smög därefter in och tog en bit till av tårtan, tror ingen märkte något, mums.
Sista gästerna ramlade hemmåt vid halv tvåtiden. Sen röjde vi lite före spikmattan.
Jag somnade.
Vaknade upp vid fyra snåret och försökte rulla över på sidan. Märkte då att det drog lite i skinnet på ryggen och där satt en spikmatt fast. Drog bort den och fortsatte att sova till 10.45 Gud vad skönt.!
Mannen var vaken och i full gång med att spola av altanen. Han har en förmåga att få sån bra energi dagen efter en fest.
Jag funkar tvärtemot. Tar det liksom gärna lite lungt. Så jag la mig min vana trogen på spikmattan. Ja, jag vet jag är beroende!!
Sen blev det brunch. Det var inte bara jag som var trött. Det tog en stund att skaka liv i de tre sönerna.
En diskmaskin och lite mer efterfestenröj senare så blev jag utmanad på kubb.
Tur! det blev oavgjort.
Firar med en kaffe utan dopp då jag inte har någon tårta kvar, synd.

Ska fortsätta att njuta av det härligt lätta regnet som nu faller utanför huset. Hoppas att det ger sig tills fotbollen börjar. ÖSK-AIK det blir en härlig match.
Ses där!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar