tisdag 28 juli 2009

Härlig är solen!

I dag har vi haft härlig sol igen. Det blåser förstås lite väl mycket, men hellre sol och blåst än regn och blåst.
Vi gick över till magasinsidan av bryggan och där bjöds vi en fantastisk Kaite?-show.
Jag tror att väderförhållandet var som gjort för att kaitea. Det såg både lätt och roligt ut.
Ungarna undrade om nyaste svågern var lika duktig.
- Jag vet inte, sa jag. Men vi får väl fråga!
Vi beslutade att fråga vid nästa tillfälle. Om han nu är lika duktig (och vi tyckte att den här killen var bra,)så har han minst tre elever som vill lära sig. Mellan sonen, mannen och jag själv.
Sen träffade vi bekanta från hemmaplan. Dom kom ner i dag med husbilen. Vi blev alla glada och tyckte det var kul att ses. Vi börjar nog alla få lite hemlängtan.
Vidare till Eklövs för en smarrig räkmacka och sen hem till altanen med blogg och bubbel. Härligt!
Jaja, jag vet att det verkar veligt. Först hemlängtan och sen är allt härligt. Men det är så det är.
Avslutar med dagens dikt:

Har du sett en gammal kvinna gå förbi
Hon har levt precis som vi
Varit barn och busat, lekt helt utan tankar
Varit tonåring med kärlek och ett hjärta som bankar
Fått barn och gift sig, varit mor och älskarinna
Tagit hand om andra och varit en stark kvinna
Nu börjar dagarna räknas ner och allting går fort
Jag undrar om livet blev som hon trott
Blev hon lycklig och rik på livet
Eller blev livet obalanserat, och tog henne förgivet
Det svaret får vi aldrig veta
Det enda vi vet att vi alltid kommer att leta
Efter lycka, livsbalans och outgrundlig kärlek
Att få ihop livet är ingen lek


Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar