måndag 13 juli 2009

Olika faser i livet.

Så har syster två kommit hit. Hon och hennes familj bor hos mina föräldrar och livar upp stämningen i deras hus.
Hon har två solskenstroll på två respektive fyra år. Dom är jättegulliga. Lite busiga sådär som man är i den åldern.
Det svåra är att våra familjer är i olika faser. Deras barn är små har fasta tider och vaknar tidigt. Våra barn har blivit hyfsat stora sover till lunch och klarar det mest själva.
När vi vid 12 tiden precis avslutat vår frukost var det dags för syrrans familj att äta lunch.
- Nej vi behöver inte äta, säger jag.
Men barnen är hungriga visst det! Det konstiga är att det alltid är jag som brukar vara mest hungrig. Men inte i dag.
OK! Vi äter lunch en dryg timme efter frukosten. Jag åt en utsökt entrecote med stekt färskpotatis. Allt slank ner trotts at jag var mätt före. Ja, ja, är det semester så är det. Jag intalar mig själv att jag behöver extra energi då jag ska läka ihop efter min underredes behandling.
Det är ju märkligt även det. Tänk att jag som alltid varit lös i magen nu för första gången har fasta korvar. Toppen! Det är bara det att det är så besvärligt att få ut dom. Funderade starkt på att ta ett par liter laktos för att få fart på det hela, men det brukar inte sluta väl.
Nej jag vet. Det var för mycket information.
Bästa att sluta innan drar iväg helt. Det märkliga är att man inte märker förrän efteråt att man gått för långt eller bytt livsfas.
Jag ska nu gå in i en vilofas innan det blir dags att laga middag.
Godkväll!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar