lördag 4 juli 2009

Frälst!

Godmorgon!

I går hamnade vi hos grannarna. Något som är mycket vanligt på våran gata.
Vi var ju barnvakt åt de andra grannarnas barn, men vi tog med dem över till nästa granne. Det bjöds på kaffe och congac. Barnen hade maskerad och skattjakt.
Sen kom vi då in på ämnet spikmatta. Jag gick i gång som bara tusan. Det var då jag insåg att jag är frälst. Välkommen till spimattetron.
Varför tror jag så på spikmattan!?
Jag köpte min matta den 16 juni. Sedan dess har jag legat på den morgon och kväll utan undantag. De possitiva effekterna är många och följer här.
Jag sover färre timmar per natt men vaknar piggare än någonsin.
Jag har gått ner 1,5 kilo, utan att ändra min kost eller fysiska aktivitet. De som känner mig vet att jag både äter och dricker med glädje och att jag inte tränar frekvent.(menas inte alla) Jag har inte heller någont viktminskningsbehov.
Jag känner mig mer balanserad och lugn.
Tycker att mina ansiktsrynkor slätats ut en del. Kan bero på att glasögonen är smutiga.
För er med insikt så har der en bedövande effekt på ev. smärtor, om ni förstår vad jag menar.
Har inte haft några menssmärtor denna mens. Det brukar jag annars ha rejält.
För den som är frusen blir man varm och skön inte bara direkt efter utan mindre frusen över tid.
Min man som inte sover så bra pga. ledvärk sover nu hela natten när han legat på mattan före insomning.
Ja det är väl det possitiva jag kommer på just nu. Det som är nackdelen är ju att man är prickig i ca 30 min efter.
Ja, förstår ni att jag ser mig som frälst.

Nu ska jag baka bröd till kvällens grannfest. En tradition som vi började med för 10 år sedan. Vi bjuder in grannarna runt om på knytis. Det grillas, pratas, skrattas och sedan frampå natten avslutas det hela med en fotbollsmatch. Barnen mot vuxna. Jag kan säga att motståndet börjar bli tufft. Allt på blodigase allvar.
I kväll får ni stryk ungar!!!!!

Ha en skön lördag

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar