fredag 24 juli 2009

Härligt med stora barn!

Talade med grannen i dag. Hon hade tappat bort sitt yngsta barn för ? gången idag. Han är två år och heter Viggo. Man hör ju bara på namnet att han har en massa bus i kroppen.
Grannarna här har fem barn mellan 14 och två år. Jag har haft fullt upp med tre så jag förstår henne precis när hon tycker att det blir lite mycket ibland. Speciellt här bland klippor och hav. Kände då att det är skönt att ha så stora barn som jag har. En är på läger och två med kompisar i deras sjöbod. Själv ligger jag här och läser en god bok, Härligt!
Kan lugna alla med att Viggo kom tillbaka. Han hade varit och köpt glass.
Sen kom mannen tillbaka från sin lilla hemutflykt. Han verkar haft mycket att göra men haft kul.
Vi gick ut och firade att vi nästan alla var samlade igen. (Äldsta sonen är ju på läger.)Vi åt en god trerätters med tillhörande dryck. Jag blev mätt som en full sugga. Inte kul! Tur att man valt en klänning med omsorg där man kan svälla upp ett par storlekar.
Hur skönt det än var att mannen åkte hem så är det faktiskt skönt att han är tillbaka. Nu har man någon att gnabbas med. Kommer nog sova gott i natt.
Kram

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar