fredag 3 juli 2009

Ett svalkande regn

Sitter och lyssnar på ett svalkande regn. Lika härligt som solen skiner känns det när luften lättar upp efter ett regn. Sitter i uterummet och andas in en frisk lätt luft. Underbart!
Barnen och jag var och svalkade av oss på Mariebergsköpcentrum. Jag hittade ett litet läckert sätt i vit spets. Grabbarna handlade linnen och annat svalkande på Intersport.
Sen åkte vi hem och bakade kladdkaka. Den gick åt då det var sju barn på besök. Bad och fotboll för hela slanten.
Så kom grannens barn. Dom badade i en timme för sen var det dags för middag. Grillad hmburgare blev valet. Kan man tro att lilla Frida åt en hel 130 grams hamburgare med bröd, på minder än 15 minuter. Jag tror inte hennes mor kommer att tro mig.
Jag känner mig lyckligt lottad att sitta här med en massa barn runtomkring och bara njuta. Gud vad man har det bra!
Lite hångel med mannen och ett glas vin sen finns inget mer att önska.

Önskar alla en härlig fredagskväll!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar