torsdag 30 juli 2009

Näst sista!

Blev uppmärksammad på att det nästan är slut på min bloggmånad.
Det har varit både roligare och lättare än jag trodde. Klart när man har så mycket funderingar som jag och gillar att både prata och skriva så kanske det inte kan bli annat än roligt.
Möjligt att ett visst beroende har uppstått. Jag funderar nämligen att fortsätta att blogga på en egen blogg.
Problem uppstod dock då jag nu registrerat min egna nya sida på samma adress som Glöds. Hm?
Jag får försöka få tag i Lena och se vad hon kan åstakomma.

Vi är nu hemma igen och glädjande så var det en hel del Glödmail.
Det mailas vilt om nya övningsdatum och bandrep. Det är ju som sagt dags för våra augustikonserter. Den 12 augusti i Kumla och den 16 augusti i Åkerby. Sen har vi ju en privat festspelning den 5 september.

Väl här hemma har vi redan lyckats hamna i dispyt mannen och jag. Han har ärvt en fin gammal kloka av sin mor. En sån där som dingdongar varje timme och varje halvtimme. Man kan välja om man ska ha på dingdonget eller inte. Till saken hör att vi provat med dingdonget på en gång och vid 01.30 gick jag ut med klockan då jag inte sovit en blund.
Nu har alltså mannen på nytt satt på dingdonget.
- Du kan väl stå ut några nätter bara! Sen när den är urdragen så drar jag inte upp dingdonget något mer.
-NÅGRA nätter, sa jag. Hur många då, en eller två?
- Mja, en fyra fem kanske.
- Aldrig i livet sa jag. Han tycker alltså att jag inte ska sova på en vecka. Ändå vet han hur jag blir utan sömn, plus att jag faktiskt ska upp och jobba i morgon.
Nej, klockan åker ut om den dingdongar efter 00.00.

Klart slut!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar