onsdag 22 juli 2009

Jag har avanserat!

Märkliga saker sker!
I dag tex. åker mannen hem med äldsta sonen. Han, sonen alltså ska på läger. Sonen är glad att slippa oss i en vecka och mannen är glad att få åka till jobbet och se till det ett par dagar.
Plötsligt känner även jag att jag är glad att bli lämnad här med bara två barn. Jag är nu trea istället för femma i familjehirarkin.
Så fort mannen och äldsta sonen åkt går vi andra in i stugan och går igenom vilka regler som gäller.
Var snälla mot varandra, lyssna på er mamma och använd inga fula ord. Alltså samma regler som vanligt. Bara det att nu är de två yngsta sönerna helt överens och tycker att reglerna är bra och till för att följas. Händer aldrig annars.
Vi kommer överens om att de ska gå ut en stund och komma tillbaka om en timme senast, då middagen serveras.
Barnen går och jag är herre på täppan.
Nu kan jag bestämma och göra precis vad jag vill. Nåja, jag kan välja vilken ordning jag ska diska, plocka iordning på badväskan och övriga lösa saker i huset, laga mat eller blogga.
Jag vill ju helst blogga så jag bestämmer mig för att göra allt det andra först så att jag kan blogga utan stress när allt är gjort.
Känns härligt att ligga på topp!

Kram

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar