måndag 20 juli 2009

Åren går

Vaknade upp med en ny pojke i familjen! En 12-åring!
Mellan sonen fyller 12 år i dag. Ett år närmare tonåring. Sedan fyllde tio har han sagt:
- Snart är jag tonåring! Jag vet inte varför önskan att bli tonåring är så stor. Det kan bero på att hans äldre bror, som han ser upp till har varit tonåring ett tag. Han är nu i alla fall steget närmare.
Ett steg närmare finnar, hormonella utbrott, svårigheter med att vakna på morgonen, målbrottet och tjejhångel.
Vi har som sig bör firat dagen lång. Började dagen med sång och paket. Sen har vi varit och badat.
Därefter så har vi varit på fik, Coffe room. Där har dom de största kanelbullarna jag sett. Det är inte en kanelbulle utan en kanelbullstårta, sa sonen. Jag håller med.
Allt är stort på det fiket. Födelsedagsbarnet älskar kanelbullar så han tog en kanelbullstårta. Han lyckades faktiskt nästan att äta upp hela. De andra två sönerna tog kladdkaka. Den såg fantastiskt god ut och bitarna var stora som en rejäl macka. Mannen tog blåberspaj med vaniljsås. Själv tog jag en smörgås då inget laktosfritt fikabröd fanns.
Sen gick vi hem och klippte mannen. Han tyckte jag prioriterade fel då jag förra veckan nekade honom klippning till förmån för för systrar med familj. Men så får ju bagarns barn aldrig några bullar.
Nu är han i alla fall klippt. Syggare än någonsin.
Därefter firade jag och mannen att vi fått en 12-åring i familjen med en flaska rosa champange. Svalkande gott!
Kvällen ska vi avnjuta på en kinaresturang då födelsedagsbarnet valt kinamat till middag. Ett tecken på mognad då vi brukar få äta pizza på hans födelsedagar. Han brukar då äta en Margarita som är en fantastiskt god pizza med tomatsås och ost.
Som sagt barnen växer och utvecklas.

Grattis sonen!

Mamma

2 kommentarer: