fredag 31 juli 2009

Mannens klockspel höll mig vaken hela natten!

Hamnade hos grannen igår. Dom hade fixat på barnens rum och vi gick dit för att kolla på resultatet. Det hade blivit jättefint!
Sen blev det vin och Wii. Kan säga att det känns i armarna idag. Vi körde boxing först. HJälp, vad jobbigt det var. Men jag lyckades matcha rekkordet.
Sen blev det golf. Det var ju inte riktigt min grej. Jag kom sist.
Hälp är klockan redan 00.40, vi måste gå hem och sova. Men vi var ju tvugna att spela klart först.
Sent om sider kom jag i säng och somnade förstås på spikmattan. DINGDONG! Vaknar med ett ryck, den där jv..........a klockan.
- Gå ut med klockan annars kastar jag ut den, sa jag argt till mannen. OK, svarade han.
DINGDONG!!
Men vadi? du skulle ju gå ut med klockan!! Mannen hade somnat och glömt klockan. Men nu var både jag och mannen vakna. Han gick ut med klockan.
Jag slog en titt på väckar klockan, 02.42. Måste somna nu. Ska ju jobba idag.
När väl irritationen över klockspelet gått över slumrade jag in några timmar.
Efter en uppigande dusch åkte jag sedan till jobbet och det kändes riktigt kul.

Dax att jobba!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar