tisdag 7 juli 2009

En liten rosa uppenbarelse

Så har halva den lediga dagen gått. Men jag har hunnit en hel del.
Först tog jag sovmorgon, superskönt. Sen låg jag på spikmattan, superskönt! Därefter en svalkande dusch, härlilgt!
Därefter började jag beta av den mindre roliga men ack så nödvändiga "att göra" listan. Plockade ur frysen som ska frostas av. Slänger in tvätt ett i maskinen. Plockar ur diskmaskinen coh fyller på med ny disk. Sen bär det av till stationen där vi ska hämta äldsta sonens tjej som kommer upp i från Lund. Men före det hämtar vi mat på Saigon. Ja, jag vet att det är fusk men det är för att jag ska hinna allt som jag måste. Då får men fuska lite ibland.
Väl på stationen kommer en leende son med en liten rosa uppenbarelse. Med blondrosa hår och rosa känning med matchande overknee-strumpor och rygga kan jag bara säga att hon ser rosa ut. Rosa men söt.
Hem igen och äta lunch. Där efter tar jag mig an kylskåpet. Det ska också göras fint införr sommaren. Det är lite sent jag vet, men bättre sent än aldrig. Fuskar lite även här då jag strunter i hyllorna i dörren. Dom får jag ta senare.
Dax att hänga maskin ett och ladda med tvåan. Hänger den ute då det trotts molnen är riktigt varmt. Har inte hunnit känna det än.
Ja sen blev det lite blogg och nu ska jag fixa kaffe till mannen som precis klev innanför dörren.

Hejsvejs!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar