onsdag 1 juli 2009

Vilken härlig dag!

Ja då har man jobbat och haft förmånen att träffa en massa trevliga människor. Det är underbart att jobba som frisör. Det är verkligen min grej. Jag får göra kunderna glada och dom gör mig glad. Sen får jag prata om allt möjligt vilket är underbart för en pratglad person som mig själv.
Jag åt en suchi-lunch med trevliga Jenny. Det blev en blandning mellan terapi och lunch så vi blev både mätta och kloka.
Framåt eftermiddagen när Hjärnan kokat över kände jag att det är tur att jag jobbat så länge (20 år) innom mitt yrke för då funkar det utan hjärna.
Kom hem till en fantastisk middag (pyttipanna med stekt ägg) som min rare man tillagat med kärlek. Det var mums då en storätare som jag inte stod mig så länge på suchin. Fick stödäta mackor med mackrill i tomatsås framåt eftermiddagen.

Ni undrar förstås varför jag inte har skrivit om glöd ännu, men vi har semester. Även stämmbanden behöver ledigt. Det är nog dock mest för att vi i kören ska få fortsätta att vara gifta och sambos som vi behöver ledigt för att ta hand om, njuta och blidka de övriga familjemedlemmarna iför den stundande julen. Jag vet att det låter sjukt men det är dax att tänka på julkonserterna. Det gäller att ligga steget före.
På tal om att ligga så ska jag passa på att ligga lite på min spikmatta innan vi får gäster. Höggravida Charlotte och inte lika gravida Christian från Norge kommer och hälsar på.Supertrevligt! Jag berättar mer om denna fantastiska spikmatta en annan gång.
På återse'ende!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar