måndag 6 juli 2009

Familje mys

Sitter och koplar av med familjen framför "Lotta på Liseberg".
Jag kan inte låta bli att tänka på att vi, alltså Glöd skulle passa utmärk i det programmet.
I dag var temat 80-tal. Det årtiondet minns man ju väl.
På 80-talet gick jag ut skolan, träffade min man, förlovade mig, öppnade eget, köpte bostdsrätt mm. Det var ett händelserikt årtionde.
Ja, familjemys var det ju. Först satt alla här. Snart försvann son ett och två utan att någon märkte något. Dom hamnade framför varsin dator. Snart ringer mannens telefon, så försvann han. Den yngsta sonen håller ut längst. Men straxt före slutet av programmet frågar han om vi inte kan spela fifa istället.
Jag ger upp efter fem baklänges mål. Jag kan inte ens få de förbenade gubbarna att springa åt rätt håll.
Försöker sedan att få den äldsta sonen att förbereda för morgondagen då han får besök av sin kärlek. Men det är som att tala till ett skåp. Ingen reaktion alls. Funderar på att hetsa upp mig lite men väljer att spara på energin. Vet inte när det kan komma till pass med lite överskottsenergi.
Kommer på att vi just i detta tillfälle är en supertrendig familj där alla inklusive jag själv sitter framför nån slags skärm.

Bäst att avsluta innan man fastnar i detta. Hur ska jag då kunna be barnen att sluta.!

Godnatt!

Maria

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar